17 Ağustos 2010 Salı

Yufkalı, Lor Peynirli Omlet



Bu tarif ramazandan hemen önceki haftasonu kahvaltısından kalma ama sahur sofralarında da çok iyi olacağını düşünüyorum. Daha önce verdiğim yumurta pizzanın farklı bir versiyonu.

Tarifin orjinali Açık Büfe'den. Ben yıllardır yapıyorum bu tarifi ama artık göz kararı, elime ne geçerse koyuyorum. Buraya orjinal tarifi ekliyorum.

Yufkalı, Lor Peynirli Omlet

Malzemeler:
  • 1,5 adet hazır yufka
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı lor peyniri
  • 2-3 adet sivri biber
  • 2 kaşık tereyağı
  • 1 adet kırmızı biber
  • tuz
Hazırlanması:
  • Sivri biberleri ince halkalar halinde doğrayalım.
  • Yumurtaları bir kaseye kırıp iyice çırpalım.
  • İçine süt, lor peyniri, yeşil biber ve tuz ekleyerek tekrar çırpalım.
  • Yufklaları elimizle küçük küçük kopararak yumurtaların içine atalım.
  • En son halka halka doğradığımız bir adet kırmızı biberi katalım.
  • Karışımı 5-6 dakika içini çekmesi için bekletelim.
  • Büyükçe bir tavaya tereyağını koyup eritelim. Üzerine karışımı dökelim. Orta ateşte pişirmeye başlayalım.
  • Altı kızaran omleti kapak yardımıyla çevirelim ve diğer yüzünü de kızartalım.
  • Pizza gibi dilimleyerek servis edelim.
Bu da Rabia ile ramazandan hemen önceki kahvaltı soframız..



18 yorum :

Rabia dedi ki...

Teşekkür ederim Naileciğim,
Çok güzeldi herşey :)

makcig dedi ki...

Bu sofranın aynısından istesem arsızlık etmiş olur muyum acaba?Şehr-i Bursa'dan sevgiler...

Naile dedi ki...

Rica ederim Rabiacığım, sen bayram dönüşü gel daha güzelini parkta gerçekleştiririz inşallah.

Çiğdemciğim ne demek arsızlık etmek? Sen de olursan soframız daha güzel olur:)

Naşide Dönmez dedi ki...

canım ne güzel bir tarif bu denenecekler arasına aldım bile.bende döndüm artık beklerim.sevgiler.

fuat gencal dedi ki...

Farklı ve hoş bir tarif ellerinize sağlık. Hayırlı iftarlar.

Saygılar.

Hatice dedi ki...

güzel ve pratik bir tarif, ellerine sağlık, hayırlı Ramazanlar...

Saglıklımutfak dedi ki...

süper gözüküyor canım eline sağlık

Naile dedi ki...

canım hoşgeldin..

Fuat bey çok teşekkürler..

Teşekkür ederim Hatice, sana da hayırlı ramazanlar..

Naile dedi ki...

teşekkür ederim hilal:)

lifegoeson dedi ki...

ellerinize sağlık denicem lor vardı evde :)

YeMeK vAkTi dedi ki...

harika bir öneri nefiss bir masa ellerinize sağlık

Nilgün Komar dedi ki...

süper tarif hemen deniyorum :)

Cafe Pepela dedi ki...

Naile'ciğim enfes görünüyor,bayıldım.
Afiyet,şifa,bereket olsun..
Muhabbetle

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar Nailecigim,
harika bir omlet olmus, börek lezzetinde.
Bursa gezinizde harika olmus, güzel tadlar ve yerler görmüssünüz.
Sevgilerimle...

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Naileciğim harika görünüyor çokta değişik eline sağlık sevgiler..

Urfa Tutkunu dedi ki...

Naileciğim ellerine sağlık. Çok farklı ve güzel görünüyor. hayırlı Ramazanlar.

mintinin dünyası dedi ki...

sevgili arkadaşım boğumda yemek etkinliği var.papatya 68 hobidünyam yemek etkinliği.seni de davet ediyorum.gelirsen mutlu olurum sevgiler...

Cafe Pepela dedi ki...

Kadir gecesi bu gece.Gecenin kadrini bilenlerin gecesi.Kadri büyük bir kitab, kadri büyük bir meleğin diliyle kadri büyük bir elçinin eliyle kadri büyük bir ümmete indirildi bu gece. Farkında mısın kadrin ne kadar yüksekte. Farkında mısın hatırın ne kadar el üstünde. Haydi, durma, varlığını dilinin ucuna taşı!
Dua dua göğe yürü..Haydi, durma, hasretlerini nefeslerine taş.Dua dua göğe yürü..

Es-Selam Naile'ciğim.
Kandilinizi yürekten kutluyor hayırlara vesile olmasını diliyorum..
Muhabbet ve sevgi ile

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...