29 Temmuz 2010 Perşembe

Bursa'dan Kalan Lezzetler...

Malum.. Bursa, Gaziantep kadar geniş mutfak kültürüne sahip değil. Ama tattığımız güzel lezzetlerden bahsetmesem olmaz.

İlk gün Çiğdem bana daha önce hiç yemediğim enginarı pişirmişti. Gaziantep'de pek bulunmadığı için (bazı marketlerde konservesi var ama onları almak istemedim) hiç deneme imkanım olmamıştı. Yemek güzeldi, ama işin açığı bloglarda çok övülen enginar lezzetini alamadım. Bence öyle aman aman aranacak bir sebze değil. Ama faydası için imkan buldukça yemeli tabi:)



Arkasından birkaç türbe gezdikten sonra Haraççıoğlu Medresesinde soluklandık. Dibek kahvelerimiz çok güzeldi. Bu kahvenin özelliği mangalda ısıtılan kumun üzerinde tek kişilik bakır cezvelerde pişmesi. Eee bu şartlarda lezzetini tahmin edersiniz...



2. günümüzde Çiğdem bize çok güzel bir kahvaltı sofrası hazırladı. Karadenizden gelen mısır unu ve Gaziantep'den getirdiğim antep peyniri ile yaptığı kuymağı ilk kez yedim. Börekçi Aziz'in kıymalı poaçaları ve tahinli pidesi, çiğdemin birbirinden güzel çeşit çeşit reçelleri ile yoğun geçecek günümüze sıkı bir hazırlık yaptık.



Akşam yemeğimizde Bursa'nın Pideli köftesini tatma imkanı bulduk. Temiz-nezih mekanı ve cana yakın karşılaması ile Hacıbey kebapçısı kuruluşu olan Yeşil Köfte'de hem lezzetli köftelerimizi yedik hem şıra içtik.

Ertesi günler yediklerimizin fotoğrafı yok maalesef:) Ama lezzetleri bahsedilmeyi hakediyor...

Kozahan'da oturup koruk suyu eşliğinde cevizli lokum,
Çiğdem'in tadı damağımda kalan yalancı çerkez tavuğunu,
Kebapçı İskender'de harika İskender kebabı
ve cantık yedik.

Çerkez tavuğu ve koruk suyu denenecekler listemde. En kısa zamanda yapıp sizinle de paylaşmak istiyorum.

Ve tüm bu lezzetlerin yanı sıra Bursa için önerilerim...

Teleferikle Uludağ'a çıkmak (biz yapamadık maalesef:( )
Tarihi çarşılarından havlu(özellikle ayak havluları çok güzel) ve bol çeşitli-kaliteli eşarplarından almak
Bıçak almak (biz unuttuk almayı, Çiğdem haberin olsun ;) )



Ve dönüşte Sabiha Gökçen..

11 yorum :

ZeyNes dedi ki...

Çerkez tavuğunun tarifini sabırsızlıkla bekliyorum...

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Keyfiniz bol olsun . Sevilen insanlarla olunca ne kadar güzel değilmi? İzmirden sevgiler..

Nilgün Komar dedi ki...

süper fotolar.. tahinli pide yiyemeden döndüm gene.. :) bir sonrakinde ilk önce fırına gideceğim :)

makcig dedi ki...

Afiyet olsun hem çalışan hem hastalanmış bir ev sahibinin elinden gelen ancak bu kadar oldu.Bıçak aklımda ekimde elide olur inşallah.Şehr-i Bursa'dan sevgiler...

YeMeK vAkTi dedi ki...

mm pideli köfteee bayılırım ama evvela iskender tabii baştacım:)

lavantin dedi ki...

Bu yil senin icin cok güzel oldu Naile...Kisa zamanda ne cok insanla tanistin.

Baglanti listen de eski adresim var düzeltirsen sevinirim.

Muhabbetle...

zinnur dedi ki...

Naile, bu ileti ile ilgili degil yorumum ama yazmadan da edemedim. Cok sevdigim Gaziantep yoresinin yemekleri icin sasmaz bir kaynak blogun. Bircok yemek kitabini senin bloguna guvenerek almaktan vazgectim yillar boyunca.Epeyce gecikmis olsa da tesekkur etmek ve emeginin bircok kisiye yaradigini dusundugumu soylemek istedim.Bir de yazmisken sorayim,bircok kere denememe ragmen, disarda yediklerim gibi kirecte kabak tatlisi yapamadim. Kismen farkli kabak kullanmamdan olabilir (burda cesit cesit kabak var ama Turkiyedeki yok) ama biliyorsan puf noktalari cok makbule gecer.
Hersey icin tesekkurler.

Naile dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Naile dedi ki...

Neslihan umarım en kısa zamanda deneme imkanı bulurum da paylaşırım..

Mine çok haklısın. Ben de İzmir'e sevgiler gönderiyorum.

Nilgüncüğüm fotoları beğenmene sevindim. Tahinli pide çok güzel birdahakine kaçırma. Haberimiz olsa alır gelirdik:)

Çiğdem seni o halinle yorduk, hala üzülüyorum. Sevgiler..

Aylin benim de favorim iskender :)

Haklısın Lavantin, çok ama güzel insanlar.. İyi ki varsınız.

Zinnur, sözlerine hem çok sevindim hem utandım. Senin gibi yemek bloglarının duayenlerinden birinden bu sözleri duymak beni ayrıca mutlu etti. Benim de pastalar konusunda ilk başvurduğum kaynaklardan birisin. Ve çok teşekkür ederim bu duygunu paylaştığın için.

Adsız dedi ki...

I would like to exchange links with your site aintabsofrasi.blogspot.com
Is this possible?

Naile dedi ki...

That's OK. please could you let me learn the url of your site ? This way, I could have an oppurtunity to have a look at your site and know where my site will be shown.

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...