24 Haziran 2009 Çarşamba

Alabalık Buğulama(Alabalığın en lezzetli hali)



Tarifin lezzetinden memnun kaldığımızdan dikkat çekmesi için özellikle başlıkta bunu belirtmek istedim.

Alabalık benim pekte tercih etmediğim bir balık. Yağsız olmasından dolayı fırına girince hiç yiyemiyorum. Eğer kızartırsak biraz yiyebiliyorum,çok severek olmasa da, ama kızartma yemek de istemiyorum. Yaza girdiğimizden dolayı balık konusunda sıkıntı yaşamaya başladık. Her balık bulunmuyor veya bazı balık fiyatları çok pahalı. Alabalık ise hem taze olarak kolayca bulunuyor hem de fiyatı daha uygun. Bu yüzden buzlukta bekleyen alabalıkların bir kısmını bu şekilde pişirdim.

Geçenlerde, daha önce Acemi Şefte gördüğüm aklımın bir köşesinde bekleyen levrek buğulama tarifini alabalığa uygulamak geldi. Eşim de merak edince işten eve döndükten sonra çok kısa bir sürede balığı fırına verdim. Sonuç çok lezzetli oldu. Eşim de ben de oğlum da severek yedik. Daha önce hiç yemediğim miktarda alabalık yedim(hala favori balığım palamut ama:) ).

Balık piştikten sonra sosun içinden çıkarıp kılcıklarını ayıkladıktan sonra balık etlerini sosun içine karıştırıp o şekilde yedik. Siz isterseniz levrekle deneyin isterseniz alabalıkla.

Tarifin orjinali burada. Orada mantar, defne yaprağı gibi değişik lezzetler de vardı. Ben olmadığı için kullanmadım.

Alabalık Buğulama
Malzemeler:
  • 2 adet alabalık
  • 4 kaşık zeytinyağı
  • Yarım kaşık salça
  • 1 kaşık un
  • 1 tane küçük soğan
  • 4-5 diş sarımsak
  • 2 tane domates
  • 1 tane sivri biber
  • Yarım limon suyu
  • Yarım çay kaşığı kekik
  • karabiber,tuz,pulbiber,su
Hazırlanması:
  • Sosu için soğanı küçük küçük doğrayıp yağda soldurun.
  • Üzerine sarımsağı, Salçayı ekleyip kısa bir süre de onları kavurun.
  • Domatesini rendeleyip veya küçük doğrayıp ekleyin, domatesler yumuşayana kadar pişirin.
  • Bir kaşık unu biraz suyun içinde ezin. Pişmekte olan sosun içine dökün. Sos koyulaşmaya başlayacak, biraz su ekleyerek sosu sulandırın ama çok sulu olmasın.
  • Sosun tuz ve baharatlarını atın, yarım limon suyunu sıkın.
  • Balığı ortadan ikiye kesip sırtı alta gelecek çekilde yağladığınız fırın tepsisine yerleştirin.
  • Balıkların üzerine sosunu dökün. Şeritler halinde kestiğiniz biberi üzerine yerleştirin
  • 180-190 derece fırında 30-40 dakika pişirin

9 yorum :

ozlemhan dedi ki...

Canım bizde yaz gelince yanlızca alabalık tüketiyoruz ama evde değil dışarda yiyoruz.ellerine sağlık böylesini de denemek lazım evde erdem beyi çok öpüyorum çok yakışıklı olmuş.

Betül dedi ki...

nailecim ellerine saglik ay balik hic ayirtedilirmi immm cok guzel olmus ellerine saglik

SOFRAM dedi ki...

Canım ellerine sağlık, balığın çok güzel görünüyor, ben de deniz balığını tercih edenlerdenim, sanırım sahilde yaşayıp balık bulmakta zorlanmadığımızdan. Evde hiç yapmadım, ama burada barajda teryağında çok güzel yapıyorlar, lezzetli oluyor, orada yiyoruz zaman zaman, afiyetler olsun.

Kandilinizi kutluyor, tüm müslüman alemine hayırlara vesile olmasını diliyorum.Sevgilerimle...

Gönül dedi ki...

sağol hayatım çok teşekkür ederim....vakit bulursan link verdim ordan izleyebilirsin hergünün linki var sitemde...ayrıcada destekleriniz için ve güzel yorumun için teşekkürler..sevgilerimle öpüyorum

zeynebinsofrası dedi ki...

Çok güzel görünüyo.Ellerine sağlık.Sana bir alabalık tarifi vereyim onada bayılırsın.Sarımsak,salça zeytinyağı ve baharatlar ile bir sos hazırlayıp alabalığı iyice yedir bu sosa 1 saat kadar beklet ve mangalda pişir tadına doyum olmuyor.

Naile dedi ki...

teşekkür ederim özlemcim, dışarda yapması daha zahmetli olduğundan hamsi yemek istiyorum ben ama bu sene geçti artık birdaha ki hamsi sezonuna kısmetse

betül sen peynir gibi balığın da her türlüsünü seviyosun anlaşılan :)

fatmacım çok teşekkür ederim

gönül, yorum yazdıktan sonra verdiğin linklerden izledim. Ya o mezuracı erkan mıdır nedir ne uyuz oldum öyle ben de :)) Bizim gönlümüz senden yana.

Zeynep teşekkür ederim canım tarif için. Ben çipurayı o şekilde yapıyordum ama bu alabalığın yavanlığını almaya o bile yetrli gelmemişti bana :) Sorun balıkta mı bende mi anlamadım

Adsız dedi ki...

Naileciğim alabalık çok güzel görünüyor, balığı çok severim ama deniz balığını.Çünkü tatlı su balığı bende zehirlenme yapıyor, onun için yiyemiyorum. Ama bu tarifini tuzlu su balığı ile deneyeceğim. Ellerine sağlık, bence emek verilen her şey güzeldir. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Teşekkürker
Film izle

tatlihayat dedi ki...

cok guzel gorunuyor ellerinize saglik hemen deniycemm

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...