25 Aralık 2008 Perşembe

25 Aralık



Gaziantep'in düşman işgalinden kurtuluşunun 87. yıl dönümünde atalarımızı saygı ile anıyorum. Ruhları şad olsun.


"TÜRKÜM DİYEN HER ŞEHİR, HER KASABA VE EN KÜÇÜK TÜRK KÖYÜ, GAZİANTEPLİLERİ KAHRAMANLIK MİSALİ OLARAK ALABİLİRLER."

M.Kemal Atatürk

1. Dünya savaşından sonra Antep önce İngilizler sonra Fransızlar'ın işgali ile toplam 3 yıldan fazla özgürlük mücadelesi verdi (30 Ekim 1918-25 Aralık 1921) . 83 bin nüfuslu halk 6317 şehit verdi, Fransızlardan şehre 70.000 mermi yağdırıldı, büyük açlık çekildi ama mücadeleyi elden bırakmadı. TBMM tarafından, 8 Şubat 1921 de Gazi ünvanını aldı. 20 Ekim 1921' de Fransızlarla imzalan Ankara İtilafnamesi' nden sonra, 25 Aralık 1921' de son Fransız askerlerinin şehri terketmesi ile özgürlüğüne kavuştu.


3 yorum :

yemek dedi ki...

Ama ne mücadele!
Karayılanı büyüklerden dinlerdik ama hayatının, işgal günlerinin, Antep halkının mücadelesinin ekrana taşınmasıyla bu muhteşem direnişi daha iyi anlayabildim.
Rabbim bir daha fırsat vermesin pusudaki yılanlara!..
Hatırlattığın için teşekkür ediyorum.
Hayırlı cumalar...

Naile dedi ki...

Ben pek dizi izleyemediğimden kaçırdım o diziyi. Ama izlemek isterdim. Yürekten bir amin diyorum duana.

Sevgiler..

Betül dedi ki...

Nailecim amin canim. Şehitlerimizin ruhu şad olsun. Benim de babaannemin babası antep gazilerinden. Şehitliğin tam karşısındaki o minik mağracıklarda yıllarca savşmışlar. Bababannem neler anlatır neler babasına dair...Birdee kardeşim doğumgünü 25 aralık...

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...