14 Mayıs 2008 Çarşamba

Vişneli ve limonlu muffin



Evet aylar sonra bloguma yeni bir tarif ekleyebildiğim için mutluyum :) Aslında bu bir blog denemesi, tarif Cafe Fernando'dan Frambuaz ve limonlu muffin. Ben geçen seneden kalma vişnelerimle yaptım. Ancak kullandığım vişne dondurulmuş vişne değil, annemin meyve suyu hazırlamak için kullandığı vişnelerden kalan taneler, yani biraz şekerli ve pişmiş vişne taneleri. Dün gelen misafirim için hazırladım, yapmışken fotoğrafını da çekip eklemek istedim. Yalnız limonun haricinde vişne de kullanıldığı için ekşi tatları sevenler için uygun bir tat oldu.

Malzemeler
  • 275 gr yoğurt
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
  • 2 yumurta
  • 2 su bardağı + 2 çorba kaşığı (300 gr) un
  • 2 çay kaşığı kabartma tozu
  • 250 gr dondurulmuş frambuaz, çözülmemiş (ben 3/4 su bardağı vişne kullandım)
  • 2 limonun kabuğu, ince rendelenmiş
  • 3/4 su bardağı şeker
Hazırlanması:
  • Bir kapta yoğurt,sıvıyağ ve yumurtanızı çırpın
  • Şekerin içine rendelenmiş limon kabuklarını ekleyip elinizle ovun
  • Un ve kabartma tozunu bir kaba eleyin ve içine vişneleri ekleyip karıştırın
  • Unlu karışımın içine şekeri de ekleyip karıştırın
  • Katı malzemenin içine tek seferde sıvı malzemeyi ekleyip sadece un kaybolana kadar çok az karıştırın ve muffin kalıplarına doldurun
  • Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 25-30 dk. pişirin

9 yorum :

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

ERDEM BEBEKTEN VAKİT BULUP TARİF EKLEMENE SEVİNDİM... BAZEN BENDE KOMPOSTOLUK KAYNATILAN KONSERVE VİŞNE TANELERİ KEKLERDE DEĞERLENDİRİYORUM...

VİŞNELİ LİMONLU TAM BENLİK ELLERİNE SAĞLIK...

SICACIK SEVGİLER...

Unknown dedi ki...

Hoşgeldin Naile :)
Songül

Selcen Şenocak dedi ki...

Güzel bir tarifle gelmişsin ellerine sağlık nefis görünüyor:)

Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Nailecim hoşgeldin... Erdem nasil oldu? Alıştımı bizim yaşadığımız dünyaya?

Öpüyorum ikinizide.. Ellerine sağlık

Naile dedi ki...

Aysel, inan ben de çok sevindim yeni bir tarif ekleyebildiğime :) Bu muffini de zaten akşam o yattıktan sonra yaptım, bloga da onu beşikte salladığım sırada ekledim. Ben de sana sevgilerimi gönderiyorum

Hoşbulduk Songül :)

Selcen çok teşekkür ederim, inşallah devamı da gelir.

Betülcüğüm hoşbulduk. Daha alışamadı maalesef,ilk 3 aylık dönemi bitirdik ama kolik sancılarımız bitmedi maalesef. Yakında geçeceğini ümit ediyorum..

yemek dedi ki...

Canım, seni tekrar buralarda görmek çook güzel. Erdem bebiş nasıl? Sağlığı sıhatti inşallah iyidir.
Tarifin çok hoşa benziyor, ellerine sağlık.
Hayırlı cumalar...

antepası dedi ki...

Aramıza tarifle dönmen ne güzel.İnşallah iyidir Erdem bebek.Eline sağlık.Görüntü mükemmel.

Adsız dedi ki...

Nefis görünüyorlar, ellerine saglik canim. Sevgiler.

zarpandit dedi ki...

oy oy oy bu antepliler beni nie çeker ben hala anlamadım:)
tatlılarınıza hastayım(çünkü birascıkın tatlı hastasıyım)
sizle tanışma fırsatım olduğunda ilk iş tüm antepi gezip tatlılarınızı öğrenmek olacak:)
erkek arkadaşımla nişanlanır nişanlanmaz ilk işim antepe gideceğiz demiştim öle gözüküyorki ilk iş size geleceğim:)

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...