9 Kasım 2007 Cuma

Bıçak arası pide



Türk mutfağında ortak lezzetlerden biri sanırım pidedir. Karadenizin pidesi çok meşhur. Ama bunun yanında diğer yörelerde de pide tarzı yemekler illa ki yapılıyor. Mesela Konya'nın etli ekmeği, Gaziantep'in lahmacunu buna örnek olabilir.

İstanbul'da olanlar için önerebileceğim iki yer var. İlki Taksim'deki (yoksa Beyoğlu mu deniliyor oraya?) Nizam pide. Galatasaray lisesinin tam karşısındaki sokakatan girince 100 m. kadar ilerde sağdaki sokağa dönüyorsunuz (sanırım 2. sokaktı) soldaki 2. dükkan Nizam pide. Size önerim Nizam speciali yemeniz. Pizzayı da andıran bir pide ama ben üç kez gittim ve arada aklıma geldikçe hala canım ister. Fiyatları da İstanbul için uygun sayılır.

İkincisi ise geçen sene eşimle Avcılarda yediğimiz pide. Sanırım Karadeniz pidesi yapıyorlardı (kapalı ve açık olarak iki pişme türü vardı, biri Samsun veya Trabzon diğeri Rize usulüydü yanlış hatırlamıyorsam). Maalesef ismini bilmiyorum pidecinin. Avcıların işlek caddesinde dolaşırken (mağazaların olduğu yer) öğle yemeği yemek için görüp girmiştik. Eşim kıymalı bense bıçak arası yemiştim. Benim ısmarladığımı daha çok sevmiştik. Baya da yoğun bir yerdi, çevre işyerlerinden öğle yemeği için sipariş verenler çoğunluktaydı. Belki neresi olduğunu tahmin eden birileri ismini verebilir?

Gelelim yukarda görünen pideye. İşte yediğim tüm güzel pidelerin hatrına evde bıçak arası pide projesini hayata geçirdik eşimle. İç malzeme istediğimiz gibi çok güzel oldu ama yaptığım hata pideyi mahalle fırınına göndermek oldu. Düşüncemiz hem hamur ve pişmesi ile uğraşmamış olacak hem de fırınların tecrübesi ile güzel bir pide yemiş olacaktık. Ama bizim fırıncılara bu tür pide pişirten pek olmamış sanırım ki kalın ve iç malzemesi az pidelerimiz oldu maalesef. Ben bile börek türü şeylere iç malzemenin çok olmasını sevmezken pidenin kenarlarını ayırıp yedim. Evde yapsam daha küçük, iç malzemesi daha bol olan pideler yapmak isterdim. Neyse tecrübe oldu bu bize.

Malzemeler:
  • 300 gr. parça et
  • 1 büyük domates
  • 5-6 adet sivri biber
  • 6-7 diş sarımsak
  • 1 adet soğan
  • 1 çay kaşığı biber salçası (salça koymayabilirsiniz tabii ama ben az da olsa salça koymadan yemek yapamıyorum)
  • pulbiber,karabiber,tuz,zeytinyağı
Hazırlanması:

  • Eti,domatesi,biberi ve soğanı ve sarımsağı minik minik doğrayın. Hepsini bir kapta toplayıp üzerine biraz zeytinyağı ve su ile ezdiğiniz salça, tuz, pulbiber ve karabiber karışımını döküp karıştırın.
  • Mayalı hamurunuzun üzerine harcınızdan yayıp kenarlarını katlayın (pişmesi için üzeri açık kalmalı) ve kızarana kadar pişirin.
  • Dilerseniz bu karşımın bir kısmına peynir rendeleyebilirsiniz, eğer kaşar peyniri koyacaksanız fırından çıkmasına yakın üzerine rendeleyebilirsiniz veya üzerine yumurta kırabilirsiniz.

12 yorum :

Selcen Şenocak dedi ki...

Bende bir Konya'lı olarak pideyi çok severim özelliklede bıçakarasını ama malesef burada pek iyi olmuyor çok kalın ve hamur oluyor evde denemek istiyorum fakat fırında etler pişermi diye bende senin gibi fırına gönderiyorum.Konya'daki tadı bulamıyorum ama :)işte pide yemiş oluyoruz. Ellerine sağlık canım sevgiler...

Adsız dedi ki...

nailecim ellerine sağlık çok güzel olmuş. Bende bir yer tavsiye edeyim. Ankarada Ankamall'de biryer keşfettik. pideköy. Muhteşemdi. Ispanaklısı ve karışık açık. Her ikiside süperdi. Açık pideyi pizza gibi açmışlar...muhteşemdi

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Bence çok lezzetli görünüyor.

yemek dedi ki...

Naile, görüntüsü beni mest etti.:)
Ben de satırda kıydığım eti veya tavuğu kullanıyorum bazan. Çok hoş oluyor.
Selamlar...

Adsız dedi ki...

Of oofff,ne kadar güzel bir pide bu böyle,ellerine saglik Naile'cim

mutfaközlemi dedi ki...

merhaba ,

ellerine sağlık pideler nefis görünüyor...

sevgiler-özlem

Adsız dedi ki...

karnım tok ama öyle güzel göründü ki ellerine sağlık

Özlem dedi ki...

Naile' ciğim bu nasıl bir güzellik böyle. İnsanın iştahını kabartıyor :)

Eşinin de senin de ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

naile elinize sağlık harika görünüyor, ben de İzmir de Konyalı diye bir yerde bu yıl yediğim etli pideyi unutamıyorum yolunuz düşerse mutlaka gidin derim.

Adsız dedi ki...

harikasın başkada sözüm yk

Unknown dedi ki...

Naile'cim,
TEbrik ediyorum guzel kararin icin:)blogspot tertemiz,sade yorum birakmasi ise kolayca:)Ohh be artik daha cok gelirim.Operim cnm.

Aynur dedi ki...

Pide harika gozukuyor karnimda ac :) Elinize saglik

www.aynurdantarifler.blogspot.com

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...