8 Haziran 2007 Cuma

Spiderman pasta


Dün yeğenimin doğum günüydü. 6 yaşını bitirdi ama minicik hali, onu ilk gördüğüm gün gözlerimin önünde. Hiç onun kadar çirkin bir bebek görmemiştim :) Ama şimdi çok yakışıklı maşallah. Tabi bizim birtaneciğimiz olduğu içinde gözümüzün bebeği.

Bu sene süslü pastalar yapmaya başladığımdan doğum günü pastası sözü vermiştim. Başka çizgi film karakteri favorisini bilmiyorum ama hem spidermani sevdiğini bildiğimden hem de pastacı arkadaşlarda da bu pastanın örneği olduğundan spiderman yapmaya karar verdim.

Şeker hamurum Rabia'nın verdiği modelleme hamuruydu. Kaplama pastayı pek sevmediklerinin de payı ile krema kaplı pasta yapıp üzerine modelleme koyarım diye düşündüm. Ama krema kaplı pastalar da zor oluyormuş bunu anladım. Hatayı çok çabuk gösteriyor ve başına bir kaza gelmesi çok daha kolay. Pastada yaptığım ve yaşadığım şeyleri şöyle sıralayabilirim:

  1. Pandispanya olarak herzamanki tarifimi kullandım ve 24 cm lik kalıpta pişirdim
  2. İç kreması olarak yumurtasız pastacı kreması ile dr. oetker dolgu kreması hazırlayıp karıştırdım ve muz dilimleyip dizdim
  3. Üzerini kremşanti ile kapladım. Pastanızı bir gün önceden yapmanızı tavsiye ederim. Çok daha lezzetli oluyor. Ben bir gün önceden hazırladım ve bu pasta yaptığım en güzel pastalardan biri oldu.
  4. Kaplamanın üzerine erittiğim çikolatayı yağlı kağıttan hazırladığım külaha doldurup ağ deseni vererek sıktım. Çikolata donduktan sonra pastayı oynatınca çikolata kırılıp kaydı. Çikolatayı biraz kremşanti ile karıştırıp sıksaydım sanırım daha iyi olacaktı.
  5. Hamurumu renklendirirken bir tatlı kaşığına kürdan ucu ile koyduğum boyayı limon suyu ile sıvılaştırarak hamura kattım. Böylece daha kolay oldu.
  6. Spiderman'i yaparken önce bacağını yaptım, sonra ayaklarını yapıp yumurta akı ile yapıştırdım. Üst tarafın baş ve bedenini tek parça hamurdan çıkardım. Bacakla bedeni yapıştırdım. Kollarını ayrı yapıp yine yumurta akı ile gövdedeki yerlerine yapıştırdım.
  7. Üzerindeki çizgileri çikolata eritip iğne şırıngası ile sıktım. Ama gıda kaleminiz yoksa bu aşama biraz oyalayıcı ve zor.
  8. Gözler için beyaz şeker hamuruna şekil verip yine yumurta akı ile yapıştırdım.
Sonuç olarak çok muntazam olmasa da çok lezzetli ve bana tecrübe kazandıran bir pasta oldu.

Hiç yorum yok :

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...