2 Mart 2007 Cuma

Tahıllı Salata


Geçenlerde Sibel'in sayfasında protein salatası adında bir salata görmüştüm. Çok güzel duruyordu ve ben de evde kuskus ve maş olmadığı halde benzerini yapmak istedim. Yeşil mercimek ve nohut kullanayım dedim ama nohutu biraz fazla kaçırmışım galiba. Aslında Antep'de dürümcülerde hep nohut dürümü satılır. Pide arasına yeşilliklerle birlikte dürüm edilen nohut öğle aralarında çok yeniliyor bizim buralarda. Ama nasıl yapıyorlar bilmiyorum evde yaptıklarımızda aynı tat yok. Sırrını öğrenmek lazım, o şekilde yaptıkları nohuttan konulsa bu salataya çok güzel olurdu. Ama direk normal su ile pişirilmiş nohutun tadı okadar da güzel olmuyor.

Sibel'in tarifine buradan bakabilirsiniz. Bense bunu eldeki malzemelerle şu şekilde uyarladım: Yeşil mercimeği suda pişirdim. Buzluğa kaldırmak için pişirdiğim nohutlardan da bir miktar aldım ve bunların üzerine taze soğan, maydanoz ve yeşil biber doğradım. Limon, tuz, zeytinyağı ve pulbiber ile tatlandırdım. En son tabağın üzerine de konserve mısır ekledim. (Eşim sen de herşeye mısır ekliyorsun diyor. Ben çok seviyorum mısırı. Mısır zamanında hep kaynamış mısır alıyordum şimdi konserve ile idare ediyoruz. Onu da özellikle makarnada çok seviyorum. Makarna harici de pizza, salata, sandviç v.b. neye yakıştırırsam ona ekliyorum)

Hiç yorum yok :

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...