26 Şubat 2007 Pazartesi

Damla Çikolatalı Kurabiye


İkinci kurabiye tarifimse ülker damla çikolata paketlerinin arkasından bir tarif. Bunu bir çoğunuz biliyordur ama denenmiş bir tarif olarak buraya eklemek istedim, belki denemek isteyenlerin işine yarayabilir.
Malzemeler:
  • 1 yumurta
  • 100 gr. şeker
  • 100 gr. margarin
  • 1 paket vanilya
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 175 gr. un
  • 250 gr. damla çikolata (tarifte bir paket damla çikolatanın tamamını yazıyordu ama ben yarsına yakınını kullandım.Bu şekilde iyi oldu, hatta kişisel görüşüm daha az kullanabilirdim ama bence en fazla yarısını kullanın, 1 paket çok fazla oluyor)
Hazırlanaması:
  • Oda sıcaklığına gelmiş yumurta, yağ ve şekeri mikserle çırpın.
  • Ayrı bir kapta karıştırdığınız vanilya, kabartma tozu ve unu ekleyin, damla çikolatayı ekleyin bir kaşık yardımı ile karıştırmaya devam edin.
  • Yağlı kağıt serilmiş tepsiye iki tane tatlı kaşık yardımı ile hamurdan dizin. (Piştiği sırada çok yayılıyor, eğer daha küçük kurabiyeler isterseniz yarım tatlı kaşığı büyüklüğünde hamurlar koymanızı tavsiye ederim)
  • 170C-180C de 15-20 dk. pişirin.
Not: Bu kurabiyede çikolata miktarı çok olduğundan sanırım şeker miktarı az kullanılmış. Ben neredeyse yarım ölçü çikolata kullandığımdan şeker miktarı az, hafif bir kurabiye oldu. Siz dilerseniz (1/2 paket çikolata kullanacaksanız tabi) şeker miktarını biraz daha artırabilirsiniz.

Hiç yorum yok :

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...