20 Şubat 2007 Salı

Bulgurlu ıspanak yemeği


Uzun süredir ıspanak yemeği yapmak istiyordum. Ama eşim pek sevmediği için biraz gecikmeli oldu. Haftasonu markette temizlenmesi kolay gözüken ıspanakları görünce hemen bir demet aldım. 2. demeti de alsam mı acaba diye düşünürken yemeğin sadece bana kalma ihtimalinden dolayı almadım. Aslında niyetim Rabia'nın geçenlerde yaptığı gibi ama etsiz bir ıspanak yemeği yapmaktı. İçine bulgur koyma teklifi eşimden geldi. Bana da cazip gelince üzerine bir de bulgur ekledim. Ben de bulgurlu halini daha çok sevdim. Ispanak sevmeyenler bence bir de bu şekilde denemeli. Gerçekten çok güzel olmuştu, biz çok beğendik.


Malzemeler: (2 kişilik)

  • 1 demet ıspanak (migrostan aldım, tartmadıkları için tam olarak kaç gr. bilmiyorum, ama 1/2 kg.dan eksiktir)
  • 1 çay bardağı bulgur
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 2 adet domates
  • 1 adet soğan
  • 2 diş sarımsak
  • 1 adet kırmızı veya yeşil biber (ben 1 adet kırmızı sivri biber kullandım)
  • tuz,karabiber,sıvıyağ,su

Hazırlanması:

  • Ispanakların saplarını kesip yıkayıp doğrayın.(Ben bir gün öncesinden ıspanakları yıkayıp sularını süzdükten sonra temiz bir poşette buzdolabına kaldırdım. Ertesi gün hazırlaması çok daha kolay oldu)
  • Soğanı yemeklik doğrayın, sarımsakları ince ince doğrayın, biberleri halka halka doğrayın
  • Tencerede ısıttığınız yağın üzerine önce soğanları atıp biraz çevirin. Sonra biberleri ve daha sonra da sarımsakları ekleyerek soğanlar şeffaflaşana kadar kavurmaya devam edin.
  • Üzerine salçayı ekleyip biraz da salçayı kavurun, üzerine soyup dilimlediğiniz domatesleri atarak biraz karıştırın ve ağzını kapatıp 1-2 dk. bekletin.
  • Ispanak ve bulguru birlikte tencereye ekleyip 1-2 kez karıştırdıktan sonra üzerine 2 çay bardağı sıcak su ekleyip kaynara çıkınca en kısık ateşte ağzını kapatarak pişirin.
  • Benim yemeğim 12-13 dk. da pişti ama bu süre içerisinde ben arada pişip pişmediğini kontrol ederek suyu bitmişse ayarladım.
  • Sarımsaklı yoğurtla birlikte servis edebilirsiniz.

5 yorum :

ayşenur dedi ki...

bulgurlu ıspanak yemeğinizi az önce yaptım çok güzel oldu ellerinize sağlık... çok teşekkürler...

ayşenur dedi ki...

bulgurlu ıspanak yemeğinizi az önce yaptım çok güzel oldu ellerinize sağlık... çok teşekkürler...

Adsız dedi ki...

berna ben esim ispanagi sevmiyordu sayenizde sevdi... tesekkürederim....elinize saglik...

Adsız dedi ki...

ALEV
yemeginizi yaptim bende cok begendim guzel oldu tsk ederim baska guzel yemeklerinizi bekliyorum iyi gunler

ecrin dedi ki...

çok güzel görünüyor hemen bu tarifi denemeliyim ellerinize sağlık

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...