11 Aralık 2006 Pazartesi

Tavuk Göğsü


Bu tatlıyı üniversitedeyken bir ablamız yapardı. Ablayı sevdiğimden midir yoksa gerçekten çok güzel olduğundan mıdır ya da öğrenci kısmının eline çok fazla tatlı geçmediğinden midir bilmem yemeye doyamazdım. Arkadaşlarımın geleceği birgün ben de bu tatlıyı yapmak istediğimde biraz naz yaparak vermişti ablam bana bu tarifi. Hala cüzdanımda taşırım o el yazısı ile yazdığı tarifi. Bir süredir yeniden denemek istiyordum dün akşama kısmet oldu. Tekrar yapınca anladım ki bu tatlı hem çok pratik hem de tadı gerçekten çok güzel. Evde bizim için yaptığımdan yarım ölçü kullandım ve küçük kare borcam tam geldi. Siz eğer tam ölçü yaparsanız büyük kare borcam yeterli gelecektir. Malzemeler:
  • 4 su bardağı süt
  • 2 çay bardağı şeker
  • 2 çay bardağı un
  • 1/2 paket margarin veya tereyağı (ben kullanırken bu ölçüden daha az kullandım)
  • 1 paket kakaolu petibör bisküvi
  • 1 paket vanilya (bu da tarifte yoktu oyüzden ben eklemedim ama tavsiyem vanilya ekleyin, ben birdahaki sefere ekleyeceğim)
  • 2 adet muz (dilerseniz başka bir meyve kullanabilir veya hiç kullanmaya da bilirsiniz. Normal tarifte yoktu ben kendim ekledim)
Hazırlanması:
  • Tencereye un, şeker vevanilyayı katıp karıştırın üzerine sütünü ekleyip ocağa koyun.
  • Ocakta sütü karıştırarak kıvama gelmesini sağlayın
  • Kıvama gelince margarinini ekleyin. Margarinin eridiği sırada eğer kıvamı yoğunlaştıysa altını kapatarak karıştırmaya devam edip margarinin tamamını eritin.
  • Kare bir borcama bisküvüleri dizin, üzerine dilediğiniz meyveyi aralıklı dizdikten sonra muhallebiyi üzerine dökün. Biskivülerden kalan 4-5 taneyi elinizle ezerek toz haline getirin ve tavuk göğsünün üzerine serpin.
  • Soğuk olarak dilimleyerek servis yapın

1 yorum :

Adsız dedi ki...

ben bugun denedim gercekten cok lezzetli .muhallebi,sutlu tatlilar sevenlere harika bi tarif tskler

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...